Najít v dnešním světě trochu klidu a ticha je stále obtížnější. S rozvojem tzv. nových technologií se stále častěji setkáváme s hlukem, který tyto technologie (re)produkují. Dnešní člověk je závislý na silné droze, kterou je hluk. Od této drogy sice churaví, ale i tak ji stále přijímá, protože ho chvilkově uspokojuje. Opíjet se hlukem mu umožňuje utéct z reality a domnívá se, že tak utíká před Bohem. Umrtvuje tím vlastní bezbožnost. Lidé dnešní doby proto už většinou ani nemají ponětí o tom, co je to krásná hudba. Hudba dokonalá textem i melodií, hudba, jejíž hlavní (a často i jedinou charakteristika) není jenom hrozný, až pekelný hluk, řev, jekot a vřískot. Lidé kolem nás tomuto pekelnému reji doslova propadli a nesnesou, aby krásná hudba ve veřejném prostoru zněla. Proto se jim přizpůsobují také rádia, která šílenou agresivní a stále častěji ďábelskou hudbu produkují. Co si v tom zmatku počít? Jaké rádio naladit, aby i rozumný a zbožný člověk z toho všeho rozum a víru neztratil. Několik slušných projektů se přece jen najít dá - potřebujete k tomu ale internetové připojení, což čtenáři tohoto článku pravděpodobně mají. Zkuste tedy třeba Rádio Koleda. Stačí kliknout zde.
News
Příspěvky
Podle systému PES může být od 27. 12. 2020 v kostele najednou nejvýše tolik osob, kolik činí 10 % všech míst k sezení. Ve farním kostele sv. apoštolů Petra a Pavla je v lodi kostela a na kůru celkem 120 míst, přijít tedy může 12 věřících. Do kaple sv. Cyrila a Metoděje může přijít pouze 5 věřících. Proto je třeba si místo předem zamluvit.
Puer natus est nobis,
et Filius datus est nobis!
(Dítě se nám narodilo, Syn je nám dán!)
Drazí věřící,
přeji Vám všem milostiplné svátky Kristova narození
a do nového roku 2021 Vám vyprošuji pokoj a dobro,
které nám přinesl Narozený Boží Syn.
Děkuji všem za vánoční přání.
Možná nebude v mých silách na každé jednotlivě odpovědět, buďte si však jisti tím,
že na Vás všechny pamatuji
při Nejsvětější mešní Oběti.
Nadcházející rok zřejmě přinese mnoho velmi těžkých a složitých
Už několik let jsme svědky, jak František pohrdá učením Církve. Nového vrcholu bylo dosaženo výrokem o potřebě zavádět zákony o registrovaném partnerství. Jak uvedl pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka, cílem těchto výroků je znejistit a dezinformovat katolickou veřejnost a to nejspíše v souvislosti s presidentskými volbami v USA.
Pokud jde o nauku katolické církve, dokument Kongregace pro nauku víry z roku 2003 praví: „Církev učí, že respekt vůči homosexuálům s sebou nemůže přinášet žádnou formu souhlasu s homosexuálním chováním nebo legálního uznání homosexuálních svazků. Veřejný prospěch vyžaduje, aby zákony uznávaly, podporovaly a chránily manželský svazek jakožto základ rodiny a primární jednotku společnosti. Právní uznání homosexuálních svazků nebo jejich zrovnoprávnění s manželstvím by znamenalo nejen schvalování scestného chování, jež by pak bylo možno považovat za model pro současnou společnost, ale také zatemňování smyslu základních hodnot, které spadají pod společný odkaz lidstva. Není možné, aby církev pro dobro lidí a celé společnosti tyto hodnoty nebránila.“
Z důvodu současné nákazové situace a s ohledem na velmi malý vnitřní prostor kaple sv. Václava se letošní pouť k tomuto světci nebude konat v Kojeticích, ale ve farním kostele v Újezdě. Poutní Mše sv. začíná jako obvykle v 9 hodin.
Dle sdělení Biskupství brněnského z 25. 9. 2020 osoby sedící v lavici nemají povinnost zachovávat odstupy (a to i když si stoupnou či kleknou, jestliže neopustí své místo). Osoby stojící mimo lavice a osoby pohybující se po kostele mají povinnost zachovávat odstupy (s výjimkou členů domácnosti).
Co bylo výše řečeno o bohoslužbách, platí o jakémkoliv jiném druhu církevních shromáždění, jestliže je lze považovat za veřejný projev náboženského vyznání.
Všichni v kostele musí mít nos a ústa chráněna rouškou.
Na základě sdělení Biskupství brněnského jsou od 10. září "povinné roušky v prostorách kostelů pro účastníky bohoslužeb. Roušku je možné sundat před přijetím svatého Přijímání."
Nezapomeňte si proto, prosím, vzít roušku s sebou. Máte-li doma nějakou čistou navíc, vezměte ji, prosím, také a to pro případ, že by někdo jiný zapomněl a v kostele by si ji rád od někoho zakoupil.
Povinnost mít uvnitř budov zakrytá ústa a nos se nevztahuje na malé děti do 3 let.
Kristus slavně vstal z mrtvých! Kristus, světlo lidstva rozhání temnoty srdce a ducha a osvěcuje každého člověka, který přichází na svět. Kromě velikonoční svíce se Církví rozeznívá velká velikonoční zvěst: Kristus opravdu vstal z mrtvých, smrt nad Ním již nemá žádnou moc. Svou smrtí navždy potřel zlo a daroval všem lidem život Boha samého. Podle starobylé tradice katechumeni během Velikonoční vigilie přijímají křest, aby se zdůraznila účast křesťanů na tajemství Kristovy smrti a zmrtvýchvstání. Z rozzářené Velikonoční noci se radost, světlo a pokoj šíří do života věřících v každém křesťanském společenství a dosahují
Jak nám potvrdil poskytovatel internetového připojení v Horním Újezdě, v uplynulých dnech došlo ke snížení rychlosti internetu až o 90 %. To byla zřejmě hlavní příčina potíží při realizaci přímých přenosů Mše svaté a sv. růžence. Na posílení kapacity sítě nyní firma pracuje a v nejbližších dnech by měla dosáhnout potřebné úrovně. Všechny, kdo se na přímé přenosy z naší farnosti těší, prosíme o trpělivost.
Zasáhne-li nás malomyslnost, pomysleme na Josefovu víru; zaplaví-li nás nepokoj, pomyslete na naději sv. Josefa, který doufal, ačkoli nebylo naděje, pohltí-li nás nevraživost či nenávist, pomysleme na lásku sv. Josefa, který byl prvním mužem, jenž objevil lidskou tvář Pána Boha v osobě Dítěte, počatého z Ducha Svatého v lůně Panny Marie. Dobrořečme Kristu Pánu, že se nám tolik přiblížil, a vzdávejme mu díky, že nám dal sv. Josefa jako příklad a vzor lásky
Vláda v souvislosti s šířením nového coronaviru od dnešních 18-ti hod. zakázala všechna shromáždění větší než 100 osob. Toto nařízení se újezdské farnosti netýká, neboť nedělní Mše svaté se v zimním období účastní přibližně 50-60 věřících. Účast na společném růženci, křížové cestě, nebo Mši svaté ve všední dny je ještě nižší.
Důrazně však žádám všechny osoby, které vykazují jakékoli známky nachlazení (zvýšená teplota, rýma, kašel apod.), nebo se v uplynulých dnech pohybovaly v rizikových oblastech, aby zůstaly do vyléčení doma a do kostela nechodily:
1. nemocní jsou z účasti na Mši svaté automaticky omluveni;
2. jejich neúčast na bohoslužbě je v tomto případě projev ohleduplnosti k ostatním lidem a jich zdraví.
Zároveň žádám všechny účastníky bohoslužeb, aby v kostele využili i ostatní místa v lavicích tak, aby nebyli v těsném kontaktu s ostatními. Argument, že "tady vždycky sedím já" v tomto případě neplatí!
Všem vyprošuji pevné zdraví duše i těla.
P. Vlastimil Vojtěch Protivínský, farář
Dnes slavíme zjevení Neposkvrněné Panny Marie v Lurdech. V Massabielle se setkala s Bernardetou Soubirous celkem osmnáctkrát. Cílem bylo předat Bernardetě poselství, aby se lidé modlili a činili pokání za hříšníky. Tedy výzva k obrácení v zemi, kde nejvíc vyhasínala víra a v době ohrožování svobodnými zednáři, kteří šířili liberalismus a podporovali uvolněnou morálku. P. Maria prosí z Lurd i z pozdějších míst zjevení o "Pokání!"- o obrácení. Nedotčená hříchem a plná lásky k hříšníkům si od nás přeje boj proti hříchu jako největšímu zlu. Zde můžeme vyčíst, že dokonalá láska k bližnímu sebou nese i zásadní postoj proti
Ve čtvrtek 23. ledna léta Páně 2020 zastupitelstvo města Prahy schválilo návrh obnovit Mariánský sloup na Staroměstském náměstí. Společnost pro obnovu Mariánského sloupu o to usiluje od svého založení v roce 1990. Proti byli tzv. Piráti a část zastupitelů Prahy Sobě.
Obnovy Mariánského sloupu se pražané dočkají, dá-li Pán, během několika měsíců, snad v
Kalendář vychází už po osmé a letos po druhé ve dvou variantách (obě jsou pro tradiční mši svatou):
- jedna varianta obsahuje liturgický kalendář dle misálu reformovaného Janem XXIII. roku 1962,
- druhá varianta obsahuje liturgický kalendář používaný před těmito reformami – tento kalendář se do značné míry shoduje např. s kalendářem v Schallerově misálku
Obě varianty kalendáře obsahují:
- Liturgickou událost, která připadá na daný den, zohledněny jsou také místní svátky našich církevních provincií;
- třídu svátku a barvu mešních rouch;
- vyznačení příp. svátostin, které se ke dni dle římského rituálu tradičně pojí (např. žehnání pokrmů na Velikonoce, žehnání vína na sv. Jana atd.).
Odlišeny jsou neděle, zasvěcené svátky a svátky doporučené. Postní dny jsou vyznačeny dle tradiční předkoncilní praxe v našich zemích. Symbol ryby značí půst od masa, symbol prázdného talířku pak půst újmy.
Odlišeny jsou také dny pracovního klidu v České republice.
U každé strany kalendária je druhá, barevná strana s obrázky, modlitbami, texty apod. (u obou variant stejná).
Kalendář si můžete zakoupit v kostele sv. apoštolů Petra a Pavla v Horním újezdě za 55 Kč, nebo si jeho zaslání domů můžete objednat zde. Cena je 90 Kč a poštovné 30 Kč.
Modloslužbu ve Vatikánu jednoznačně odsoudili nejen řadoví věřící, ale i někteří biskupové. Například biskup Schneider píše: Objektivní prameny udávají, že Pachamama je předmětem klanění, je to bohyně, které někteří Bolivijci obětují lamy, jakožto božstvo země ji uctívají Peruánci a je zakořeněna v indiánských pohanských praktikách.
Katolíci nemohu přijímat žádný pohanský kult, ani žádný synkretismus mezi pohanskými praktikami a pověrami s katolickou církví. Akty kultu jako zažíhání svící, poklekání a klečení, hluboké poklony až k zemi a tance před sochou nahé ženy, která nepředstavuje ani Pannu Marii ani kanonizovaného světce, urážejí první Boží přikázání: Nebudeš mít jiného boha mimo Mne. A výslovný Boží zákaz, který nařizuje: nařizuje:...abys nepovznášel své zraky k nebesům a když bys viděl slunce, měsíc a hvězdy, všechen nebeský zástup, nedal se svést a neklaněl se jim a nesloužil tomu, co dal Hospodin, tvůj Bůh, jako podíl všem národům pod celým nebem (Dt 4,19). Nebudete si dělat bůžky ani si nevztyčíte tesanou sochu nebo posvátný sloup, ani si
Církev dnes trpí katastrofální krizí nových řeholních povolání. Týká se to i Francie, kde zřejmě zanikne fungující a prosperující institut zasvěceného života, který se v pečovatelských domech stará o staré a nemohoucí lidi. Tyto Malé sestry Panny Marie Matky Vykupitele už několik let čelí silnému tlaku na zmodernizování svého společenství. Nikoho zřejmě nezajímá, že ty řády a kongregace, které se zmodernizovaly a přijaly celou řadu protestantských prvků do svého života a liturgie, nejen že se nedočkaly žádné obnovy ani „tzv. nových Letnic“, ale jsou dnes na pokraji vymření, nebo už zanikly.
Malé sestry Panny Marie Matky Vykupitele jsou si toho zřejmě dobře vědomy a proto nechtějí nic jiného, než zůstat věrné svým původním Církví schváleným pravidlům. Modernismus odmítají přesně v souladu s encyklikou Pascendi Dominici gregis.
Podle laických podporovatelů tohoto řádu byly sestry obviněny z toho, že se „příliš modlí“, a vizitátorům se také nelíbilo, že nosí tradiční řeholní závoj, který mezi církevní liberální elitou už není v módě. Sestry uvádějí, že jsou obviňovány z „nenormálního autoritářství“, z toho, že mají „příliš tradiční“ smýšlení a jejich lpění na charismatu institutu je projevem „chorobného odporu ke změnám“.
Absolutní většina členek institutu Malých sester Panny Marie Matky Vykupitele chce z řádu odejít poté, co vatikánské dikasterium odvolalo jejich představenou a pokusilo se jim vnutit trojčlennou „komisi“ nepřátelskou vůči jejich tradičnějšímu životu. Komisaře vede řeholnice a profesorka teologie s nakrátko ostříhanými vlasy, která nenosí hábit, obhajuje Amoris laetitia a podle sester nechápe jejich řeholní charisma. Sestry tvrdí, že jejich protesty proti výběru komisařů a žádost o jiné, kteří by se k jejich charismatu hodili lépe, nebyly vyslyšeny, což je vede k závěru, že ve svém institutu už nemohou uskutečňovat své povolání.
Více se o celém případu můžete dočíst zde nebo také zde.
"Já jsem přišel, aby měli život a měli ho v hojnosti." (Jan 10,10)
Po celou oktávu, která má přednost před všemi jinými svátky, vzývá církev po epištole naléhavě na kolenou Ducha svatého, aby přišel, naplnil srdce svých věrných a zapálil v nich oheň své lásky. Pak se zpívá sekvence Veni Sancte Spiritus.
Svatodušní liturgie k nám promlouvá o důstojnosti a požehnání křestního znovuzrození a svátostného utvrzení v biřmování a připomíná nám poklady, kterých jsme dosáhli. S bohatými duchovními dary vstupujeme v duchovní dospělosti do řad bojovníků Kristových, abychom neohroženě sloužili Pánu.
Komentář k přísl. mešnímu textu najdete zde.
Svatý týden začíná Květnou nedělí a končí na Bílou sobotu před začátkem velikonočního svatvečera.
Nazývá se nejen svatý, ale také velký (hebdomada sancta, major), nebo pašijový. To proto, že se v něm slaví velká a přesvatá tajemství našeho Vykoupení.
Pašijový jej v české řeči nazýváme proto, že se v něm ze všech čtyř Evangelistů čtou zprávy o umučení (passio) a smrti Pána Ježíše.
Liturgie celého tohoto týdne má ráz něčeho nesmírně velkého a úžasného. Bůh se hněvá na lidstvo kvůli jeho hříchům a přece posílá svého nejmilejšího syna, aby za ně trpěl!
Poskytovatel služby Youtube nám sdělil, že nám nadále neumožní přímé přenosy z kostela svatých apoštolů Petra a Pavla pomocí dosud používaného technického řešení. Toto rozhodnutí zdůvodnil tím, že máme méně než 1.000 odběratelů těchto přenosů.
V neděli 7. 4. jsme se pokusili o náhradní způsob. Jak jste si možná všimli, přenos se vyznačoval velmi nízkou kvalitou obrazu i zvuku. Celý týden jsme intenzivně pracovali na nalezení jiného řešení. Nějaké možnosti se rýsují, ale zřejmě nebude čas je odzkoušet. Na Květnou neděli se proto může opět stát, že přenášený obraz i zvuk budou na velmi nízké úrovni.
Situace je o to nepříjemnější, že k ní došlo těsně před největšími svátky v roce a tudíž není mnoho času na její vyřešení. Předem se omlouváme a děkujeme za pochopení. O dalším vývoji situace vás budeme informovat zde.
„Farnost H. Újezd vás srdečně k oslavě velkého svátku: Právě dnes slavíme ten okamžik, kdy Věčné Slovo začalo být Tělem.
Tisíce let uplynuly od té doby, kdy brána Ráje byla uzavřena a padlému lidstvu byl přislíben Vykupitel. Dnes slavíme chvíli, kdy se druhá osoba Nejsvětější Trojice stala člověkem v lůně Neposkvrněné Panny.
Toto úžasné tajemství se však uskutečnilo teprve tehdy, když pokorná a čistá Panna odpověděla zvěstujícímu Andělovi: Ať se mi stane podle slova tvého!
Vzdávejme tedy dnes vroucí díky nejen Kristu, jenž svým vtělením povznesl lidství a vykoupil je, ale také jeho